A Pepsi hazai márkái

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 08. 29. 08:00

A Pepsi a fogyasztói igények felé mindig is nyitott és kellően érzékeny volt, így időben észlelte a fogyasztói igények változását, a szénsavmentes és az úgynevezett funkcionális frissítők népszerűségének növekedését.Egy évtizede a PepsiCo határozott és következetes innovációba és vállalatfelvásárlásba kezdett, amelynek eredményeként ma már ő forgalmazza a legtöbb szénsavmentes üdítőitalt a világon. A PepsiCo kínálatát gazdagítja a világ legnagyobb gyümölcslé (Tropicana), jeges tea (Lipton Ice Tea) és sportital (Gatorade) márkája.
A PepsiCo tíz év alatt a világ negyedik legnagyobb élelmiszer-ipari vállalata lett. A Pepsi ma már nem pusztán a két nagy „kólás” cég egyike, hiszen összforgalma nyolcvan százalékban nem a szénsavas üdítőitalok értékesítéséből származik.
A nem szénsavas üdítőitalokból származó árbevétel aránya érzékelhetően növekszik a magyarországi eladásokban is, bár a vállalatcsoport egészére jellemző nyolcvanszázalékos arányt még nem érte el. A jövőben azonban minden bizonnyal közelíteni fog ehhez az értékhez, hiszen öt termékkategóriában – ásványvizek, szén­savas üdítőitalok, gyümölcslevek, sport­italok, jeges teák – a Pepsi közel kétszázféle italterméket forgalmaz Magyarországon.

Pepsi-Cola
A Pepsi-Cola minden idők egyik legnépszerűbb üdítőitala, amely több mint száz éve hódít világszerte. A hazai fogyasztók több mint három évtizeddel ezelőtt ismerkedhettek meg először a Pepsi ízével. Az ital jellegzetes színe, az élénkítő koffeintartalma és különleges aromája leginkább a fiatalok számára vonzó. A Pepsi-Cola mellett megjelent Pepsi Light is. 2002-ben jelent meg a Pepsi Twist, valamint ennek kalóriamentes változata, a Pepsi Twist Light. 2005-ben ismét új termékkel leptük meg a fogyasztókat: a Pepsi Max egy light kóla férfiaknak.

7Up, Mirinda, Mountain Dew
A 7UP egy friss, pezsgő citromos ízű üdítő. A narancs után a második legnépszerűbb gyümölcsízű szénsavas üdítőital. A szinte márkavédjegyévé vált kabalafigura, Fido Dido 1987-ben született.
A Mirinda 2003-as újrapozicionálását követően a 8–13 éves gyerekeket célozza meg. Vibrálóan figyelemfelkeltő színvilágával, intenzív és minden korábbinál gyümölcsösebb aromájával a Mirinda igazi kirobbanó ízélményt nyújt a kalandvágyó és csínytevő gyerekek számára.
A Mountain Dew 40 éve van jelen a nemzetközi piacon. A termék magasabb koffeintartalma energiát ad és lendületben tart. A termék feltűnő UV színe egyedi megjelenést biztosít a piacon. Az extrém sportokat és kalandokat kedvelő 12–19 éves tinédzsereknek az Mountain Dew nyújtja a legtökéletesebb felfrissülést!

Kristályvíz
A Kristályvíz Magyarország egyik legrégebbi ásványvízmárkája, amely kiváló ásványianyag-tartalmával, jó minőségével és ízével tűnik ki vetélytársai közül. A Kristályvíz a magyar piac egyik legszélesebb termék­palettájával rendelkezik. A Kristályvíz már több mint 100 éve a kristálytiszta vizet és kristálytiszta felfrissülést jelenti fogyasztói számára, és megkapta a Kiváló Magyar Élelmiszer védjegyet is.

Harmatvíz
A Harmatvíz a Kristályvíz termékcsalád tagjaként garantáltan kifogástalan minőségű forrásvíz, amely alacsony ásványianyag-tartalmának köszönhetően lágy ízű.

Gatorade
A Gatorade 2003 eleje óta kapható Magyarországon. A világ vezető sportitalmárkájával elsősorban a hazai sportklubokban, fitnesztermekben, az aktív testmozgás fellegváraiban rendszeresen megfordulókat célozzák meg. A termék marketingstratégiájában a legnépszerűbb sportágak, sportklubok támogatása kiemelt helyen szerepel.

Schweppes, Canada Dry
A Schweppes 1783-tól, több mint 220 éve létezik. A magyar piacon 20 éve tölt be fontos szerepet. A köztudatba tonic ízével vezette be magát. A termékcsalád kiváló minőségével, egyedülálló ízeivel, 2-3%-os gyümölcstartalmával, stílusos megjelenésével nyerte el a fogyasztók tetszését. A márka nevéhez kötődik a szénsavas üdítőital-gyártás technológiájának a feltalálása. Egyedi ízkombinációi kiválóan alkalmasak koktél és long drink alapnak. A márka kínálata 2005-ben három jól ismert, ám mégis üdítően új ízzel: Schweppes Bodza, Schweppes Limonádé és Schweppes Citrus-Mix.
A Canada Dry mint az egyik legelső külföldről behozott üdítőital, már 20 éve létezik a magyar piacon. A gyömbérnek köszönhető markáns, frissítő ízével, vonzó aranyszínével rengeteg rajongót szerzett ez idő alatt.

Lipton Ice Tea
A Pepsi és az Unilever nemzetközi stratégiai együttműködése alapján 2003. január elseje óta a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Rt. gyártja és forgalmazza a Lipton jeges teákat Magyarországon. A Lipton a világ legnagyobb jegestea-márkája, amely az európai jegestea-piac egynegyedét birtokolja.
Az idei év valódi különlegességet ígér: a Lipton megalkotta a dél-afrikai rooibos tea és az energizáló dél-amerikai guarana gyümölcs keverékét. A Lipton Ice Tea elsőként vezeti be a piacon a vörös tea alapú italát.

Tropicana
A Pepsi tavaly Magyarországra hozta a világ első számú gyümölcslémárkáját. Ötvenéves múlttal a háta mögött a márka kiváló minőségű, többnyire százszázalékos gyümölcsleveiről ismert. Itthon hét ízvariánssal startolt a termékcsalád, amelyek visszazárható prizma-kartondobozokban, illetve külön a vendéglátási csatorna számára készülő egyedi kiszerelésekben kerülnek forgalomba. A márka már az idei évben több íz-, illetve csomagolási innovációval bővül.

Lay’s
1932-ben kezdte el Mr. Lay először árulni burgonyachipsét Texas utcáin, nem is gondolva arra, hogy vállalkozásával egy későbbi hatalmas vállalatóriás alapjait rakja le. A márka 1996-ban ért el Magyarországra. A chipsek ízesítésére szolgáló finom fűszerek kiemelik a burgonya eredeti ízét, az aromazáró csomagolás pedig gondoskodik róla, hogy a fogyasztó a frissen sült ropogós burgonya ízét élvezhesse minden egyes Lay’s chips fogyasztásakor. 2006 őszén a Lay’s termékcsalád megjelent a Lay’s Appetite termékekkel. A vastagabb, recés burgonyachips jobban csillapítja az étvágyadat a fő étkezések között.

Cheetos
A Cheetos története 1948-ig nyúlik vissza. Ekkor került piacra az első sajtos Cheetos, amely azóta is a márka vezető íze. Magyarországon 1996-ban vezették be a márkát, amely piacvezetővé vált a kukoricasnackek között. A Cheetos kampányaival elsődlegesen a 8–12 éves gyerekeket célozza meg.

Kapcsolódó cikkeink