Magazin: Vásárok, kiállítások a világ minden tájáról

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2010. 12. 21. 23:08

Mint minden évben, idén is összegyűjtöttük egy naptárba az FMCG-piac szereplői számára fontosnak, hasznosnak, érdekesnek tűnő 2011. évi kiállításokat, vásárokat és egyéb fórumokat. Ezekből szemezgetünk alábbi cikkünkben, Berlintől Sanghajig.

Grüne Woche 2011. január 21–30., Berlin

A híres berlini mezőgazdasági, élelmiszer-ipari és kertészeti vásár 2010-ben ünnepelte 75. évfordulóját. A világ minden tájáról érkeznek ide cégek, hogy a „zöld hetet” felhasználva népszerűsítsék portékáikat. A különféle halak, húsok, fűszerek, tengeri javak és tejtermékek mellett főként borok és sörök hatalmas választéka képezi a kiállítások tárgyát. Természetesen a fogyasztói igényeknek megfelelően a legújabb biotermékek sem maradnak ki a sorból.

A Grüne Woche magában foglalja még a mezőgazdasággal, erdészettel és tereprendezéssel kapcsolatos szakkiállításokat, továbbá a megújuló energiaforrásokról vagy a haszonállatok tenyésztéséről is kaphatnak információkat a német fővárost január közepén felkeresők.

Fruit Logistica 2011. február 9–11., Berlin

Főként a zöldség- és gyümölcstermesztők keresik fel február elején Berlint, amely a kis- és nagykereskedők, importőrök legfontosabb évenkénti találkozóhelyének számít.

Legutóbb 125 országból 54 ezren látogattak el a Fruit Logisticára, ahol 71 ország mintegy 2300 kiállítója mutatkozott be, remek lehetőséget kínálva az üzleti kapcsolatok kiépítésére. Nagyrészt az Európai Unióból érkeznek a résztvevők, de egyéb jelentős közép- és kelet-európai országok is prezentálják magukat.

Biofach 2011. február 16–19.,Nürnberg

1990-ben tartották meg először, azóta a világ egyik vezető bioszakvásárává nőtte ki magát, sőt, Európán kívül még négy kontinensen is rendeznek hasonlót. Legközelebb nagyjából 2500 kiállító termékét csodálhatja meg a várhatóan 120 ország 45 000 látogatója, plusz az újságírók hada, hiszen a rendezvényre rendre ezernyi tollforgató érkezik Nürnbergbe.

Tavalyhoz hasonlóan a wellness és a természetes kozmetikumok vására, a Vivaness párhuzamosan fut a Biofachhal.

Euroshop 2011. február 26–március 2., Düsseldorf

Háromévente kerül sor erre a kiállításra Düsseldorfban, ahol a kiskereskedelem előrelépését szolgáló újdonságokról kaphatnak információt az érdeklődők.

Négy nagyobb részre bontható az esemény: az EuroConcept a boltberendezés, világítástechnika és eladótéri design kiállítóit, az EuroSales nevéből adódóan a marketingágazatok különféle módjait (vizuális marketing, bolti eladásösztönzés, eladáshelyi marketing), az EuroCis az informatikai és biztonságtechnikai, míg az EuroExpo a standépítés és design újdonságait foglalja össze. Mindezeket leszámítva még számos speciális bemutató csalogatja a német városba a témára fogékonyakat, amelyekből kiemelkedik az EuroShop Designer Village, amely az eladótér kialakítására mutat be példákat.

A legutóbbi Euroshopon közel 104 000 látogató tekinthette meg 50 ország 1800 kiállítójának termékét.

Gastropan 2011. március 18–20., Marosvásárhely

Románia legfontosabb nemzetközi szakmai rendezvénye a Gastropan, amely a sütőiparral, cukrászattal, gasztronómiával és a vendéglátóiparral kapcsolatos témákkal foglalkozik. A kiállításon a legújabb technológiai trendeket, gépeket, berendezéseket lehet megtekinteni, de a programot bemutatók, kóstolók is színesítik. Érdekesség, hogy a GastroPan díszvendég országa 2011-ben Magyarország lesz, standdal jelenik meg a Magyar Pékszövetség, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség és a Magyarországi Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete.

Prowein 2011. március 27–29., Düsseldorf

A világ legfontosabb borászati és égetett szeszes ital termékeinek évenkénti bemutatóján öt világrész 3400 vállalkozása állít fel standot, köztük magyarok, méghozzá 15 hazai bortermelő. Mintegy 50 országból körülbelül 35 ezer szakmai látogatót várnak. A világ valamennyi fontos bortermelő régiója képviselteti magát a Prowein kiállításon, ami garantálja, hogy a kereskedelem és a vendéglátás beszerzői átfogó képet kapjanak a bor világpiacának kínálatáról, valamint az italok aktuális trendjeiről, illetve az új termékekről. Sokan a „nemzetközi borpiac barométerének” nevezik a márciusi düsseldorfi kiállítást.

Alimentaria & Horexpo 2011. március 27–30., Lisszabon

A luzitán fővárosban március végén ételek, italok, illetve vendéglátó-ipari termékek széles választéka várja a Lisszabonba érkezőket, ahol a fő eseményt kisebbek (Horexpo, Tecnoalimentaria) egészítik ki. A vásár Portugália legnagyobb, legbefolyásosabb ilyen jellegű rendezvénye, melyen 800 cég reprezentál a várható 30 ezer látogatónak.

Interpack 2011. május 12–18., Düsseldorf

Nemcsak az öreg kontinens, hanem a világ legnagyobb, legrangosabb csomagolási szakvásárának számít az Interpack. A háromévente rendezendő düsseldorfi eseményt az óriási választék mellett a hibátlan minőség, valamint a kereslet és a kínálat kiváló összhangja különbözteti meg a hasonló szakvásároktól. A csomagolóipari gépek, csomagolóanyagok és édesipari gyártógépek nemzetközi szakvásárára legutóbb 150 ezren látogattak el.

SIAL China 2011. május 18–20., Sanghaj

A 12. nemzetközi étel, ital, bor és egyéb szeszes italok seregszemléjén fele-fele arányban jelennek meg hazai és külföldi cégek. Kína legjelentősebb szakmai kiállítását a Shanghai New International Expo Centerben tartják, ahol 2011-ben legfőképp a borászati termékek kerülnek középpontba (250 kiállítót várnak ebből az ágazatból), hiszen a mintegy 30 ezer látogató közel 15 százaléka érdeklődik a szőlőből nyert nedű iránt. Kísérőrendezvény a 7. Trend és Innováció verseny, továbbá konyhaművészeti újdonságokat fedezhetnek fel az érdeklődők a 3. Főzési Trend szekción. Utóbbin egyébként híres séfek is versenyeznek, valamint személyesen meg lehet ismerkedni a nagyobb kiállítók képviselőivel.

PLMA 2011. május 24–25., Amszterdam

2010-ben először fordult elő, hogy a huszonöt éve létező saját márkás termékek legnagyobb nemzetközi szakkiállításán Magyarország is képviseltette magát. Kiskereskedők és multinacionális cégek egyaránt elutaznak Hollandiába, hogy megismerkedjenek a legújabb trendekkel, és persze kihasználják a kiváló kapcsolatépítési lehetőséget jelentő PLMA-t, amelyet tavaly 15 ezer szakmai kiállító keresett fel.

Riga Food 2011

2011. szeptember 7–10., Riga

Az élelmiszerek, italok, különféle technológiák, logisztika, csomagolás, vendéglátás, hotel és egyéb szolgáltatások szakvására 30 országból vár kiállítókat. A lettországi rendezvény látogatottsága évről évre nő, 2011-ben már több mint 40 ezer emberre számítanak. A Riga Food első napja lehetőséget kínál az üzleti szféra döntéshozóinak egymás megismerésére, szeptember 8-tól pedig a nagyközönség számára nyitnak ki a kapuk. A kiállításhoz szakács- és cukrászversenyek mellett workshopok is kapcsolódnak, illetve a vendégek szavazhatnak az általuk legjobbnak tartott standokra.

Anuga 2011. október 8–12., Köln

A kölni Anuga koncepciója igen egyedi: nincs még egy olyan börze, mely egy tető alá hozna tíz ilyen úttörő jellegű kereskedelmi vásárt. Az Anugát arra találták ki, hogy a kiállítók és a látogatók igényeinek egyaránt megfeleljen. Érdekesség, hogy egyedül a kölni vásár fedi le a világon kapható élelmiszerek és italok kínálatát – mindezt azért, hogy gyorsan és hatékonyan bemutassa a világpiac legfrissebb újdonságait.

BRAU Beviale 2011. november 9–11., Nürnberg

A bajor nagyvárosban az európai italipar képviselői találkoznak. Európa egyik legfontosabb italgyártó kiállítása 2011 novemberének közepén valamivel rövidebb ideig tart a megszokottnál, de így is bőven nyílik lehetőség tapasztalatcserére, illetve a főként az alkoholos termékeknek és az azokkal kapcsolatos marketing-, logisztikai és csomagolási témáknak a megismerésére.

Kapcsolódó cikkeink