Itt is nőtt a drogéria piacrésze

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 05. 24. 10:29

Közel 38 milliárd forintért adtak el mosószert a kiskereskedelemben tavaly, 4 százalékkal nőtt a boltok bevétele az előző évhez viszonyítva. Mennyiséget tekintve mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

internet bolt online piac kereskedelem

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum forgalom szerinti rangsorát vezető mosószer forgalma továbbra is eléggé koncentrált. Amíg a vegyi áruk összes értékben mért forgalmából a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre átlag 52 százalék jutott a múlt évben, addig mosószernél 70 százalék.

Néhány bolttípus piaci részesedése változott. Mint sok más vegyi kategóriánál, itt is emelkedett a drogéria mutatója, 11 százalékról 13-ra, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–
2 500 négyzetméteres csatorna részaránya pedig 29-ről 30 százalékra, szintén értéket tekintve.

Csökkent viszont a 2 500 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése 2 százalékponttal 40 százalékra. De kisebb lett az 51–200 négyzetméteres csatorna részaránya is, mégpedig 3 százalék.

Továbbra is stabilan erős a gyártói márkák pozíciója. Értékben mért piacrészüknél 90 százalékot regisztráltunk mind tavaly, mind egy évvel azelőtt.

Ami a tévéreklámköltést illeti: a Nielsen Közönségmérés Kft. által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve háztartási vegyi árura és kozmetikumra a piaci szereplők – hivatalos listaáron – 2015-ben 4,4 milliárd forintot költöttek, 22 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

Kapcsolódó cikkeink