Skandináviában vásárolt az Intersnack csoport

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 07. 21. 11:18

A napokban a litván versenyhivatal jóváhagyásával az utolsó akadály is elhárult az Intersnack Vállalatcsoport újabb vállalatfelvásárlása elől. A düsseldorfi székhelyű Intersnack és a norvég II. Herkules Privát Befektetési Alap már májusban bejelentették, hogy a Herkules eladja az Intersnack-nek az Estrella Maarud snack gyártó vállalatot, a skandináv és a balti régiókat felölelő ügylet azonban csak most, a litván versenyhivatali engedély birtokában vált véglegessé.

IntersnackAz Estrella Maarud a skandináv és a balti országok sós snack piacainak vezető gyártója. Több ismert márkával rendelkezik, melyek közül a Maarud a norvég piac első számú márkája, az Estrella pedig a svéd, finn, és balti piacokon az első vagy második helyet foglalja el. A cég tulajdonában levő Taffel márka a dán piac második legnagyobb árbevételű márkája. A vállalat komoly hagyományokkal rendelkezik a prémium snackek előállításában, 1936 óta gyárt burgonya chips-et.

A cég 430 munkatársat foglalkoztat, árbevétele tavaly meghaladta a 130 millió eurót. Ez – gyártói áron számítva – a kb. 20 milliárd Ft-ot kitevő magyar sós snack piac kétszeresének felel meg.

Az Intersnack Vállalatcsoport a legnagyobb európai tulajdonú snackgyártó. A csoport az elmúlt években jelentős növekedésen ment keresztül, melynek forrása egyrészt az értékesítés növekedése, másrészt vállalati felvásárlások voltak. Az elmúlt évben a vállalat árbevétele meghaladta a 2 milliárd eurót, a foglalkoztatottak száma pedig a nyolcezret. Az Estrella Maarud-hoz hasonlóan az Intersnack is a helyi menedzsmentnek széleskörű önállóságot biztosító„multi-lokális” üzleti modellt alkalmaz.

Kapcsolódó cikkeink