Boráringás
Az idei első félévben finom árváltozások jellemeztek a hazai bor nagykereskedelmet. Az Agrárgazdasági Kutató Intézet adatai szerint a földrajzi jelzés nélküli és az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok belföldön értékesített mennyisége 5 százalékkal csökkent 2016. január és június között 2015 hasonló időszakához képest. A fehérborok iránt valamivel több, mint egy százalékkal lanyhult a kereslet.
A vörös- és rozéborok értékesítése csaknem kilenc százalékkal esett a megfigyelt időszakban. A belföldön termelt borok feldolgozói értékesítési ára közel három százalékkal, hektóliterenként 25 965 forintra emelkedett 2016 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva. A fehérborok ára egy százalékkal, 24 221 forintra, a vörös- és rozéboroké pedig öt százalékkal, 28 456 forintra emelkedett a vizsgált időszakban. A fehérborok közül a földrajzi jelzés nélküli borok értékesítési ára hét százalékkal, 27 183 forintra, az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott boroké csaknem két százalékkal, 23 869 forintra nőtt. A vörös- és rozéborok közül a földrajzi jelzés nélküli borok értékesítési átlagára három százalékkal, 23 547 forintra csökkent, míg az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott boroké két százalékkal, 26 003 forintra emelkedett a megfigyelt időszakban. (munkatársunktól)
Kapcsolódó cikkeink
Badacsonyi borok zajos sikere a New Yorkban
A Badacsonyi borvidék legnagyobb szabású eseménye immáron tizenharmadik alkalommal költözött…
Tovább olvasom >Áprilisban indul a digitális tápérték-jelölési rendszer a borászati termékekre
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) együttműködésben az Agrárminisztériummal és a…
Tovább olvasom >Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >