Csomagolásdizájn-trendek

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 04. 28. 09:47

Az FMCG-iparágban a vevők gyakran hangsúlyozzák a termékkel való első találkozás fontosságát, melynek során a fogyasztó arról dönt, hogy leemeli a terméket a polcról. Ez az „igazság pillanata”, melyhez azonban hosszú, összetett út vezet a kutatás-fejlesztéstől a gyártáson, csomagoláson, logisztikán, kommunikáción át a kereskedelem polcáig. Sok kritikus pontja van ennek a folyamatnak.

Egy csomagolás több élete

– Mint csomagolási megoldásokat szolgáltató vállalat tudnunk kell, milyen rendszerek részei vagyunk. A kiskereskedelmi láncok raktárai ugyanis gyakran nagyobb kihívás elé állítanak bennünket. Mi hiszünk abban, hogy van egy másik kritikus „igazság pillanata”, amely a raktárakban dől el – jegyzi meg Takács Attila, a DS Smith Packaging Hungary PackRight Centre Managere.

A DS Smith fontosnak tartja, hogy olyan grafikai és kézre álló (ergonómiai) megoldásokat javasoljon a vevőinek, amelyek segítségével a termékek könnyen és gyorsan megtalálhatóak már a raktárban, majd könnyen kihelyezhetőek a pocokra, és újratölthetőek lesznek.

– Vevőink szándéka, hogy a raktárosok az ő termékeiket találják meg elsőként, ezért színkódokat, egyre változatosabb gyűjtőcsomagolásokat készítünk, amelyek a raktérben látványos raklapszigetként is figyelemfelkeltőek. Arra is ügyelünk, hogy a rakatolásnál a lehető legjobb térkihasználással a legbiztonságosabb konstrukciókat alkossuk. Cégünknek számos szabadalma van arra vonatkozóan, hogy mindezeket a követelményeket teljesíteni tudjuk – mondja Takács Attila.

A raklapok stabilitását például úgy optimalizálják, hogy közben csökkentik az anyagköltséget. Mindez a Centering Device kreatív műszaki megoldásnak köszönhető, amely tökéletes és stabil rakatképzést biztosít, ugyanakkor lehetővé teszi a doboz nyomószilárdsági értékének csökkentését, így az anyagmegtakarítást is.

Életelemük
a változatosság

A DS Smith dizájnerei olyan sokoldalú szakemberek, akik komplex problémák megoldására képesek, szenvedélyesen érdeklődnek a termékek gyártásának, szállításának, felhasználásának gyakorlati aspektusai és sajátosságai iránt.
A DS Smith Packaging munkáját a teljes ellátási ciklusban való hatékony gondolkodásmód jellemzi. Az okos és kreatív csomagolási megoldásairól ismert vállalat mozgatórugója az innováció. A gyorsan változó világ diktálta dinamizmussal újítják meg munkafolyamataikat, technológiájukat, és kínálnak egyre modernebb, sőt néha meghökkentő megoldásokat.

 Takács Attila manager DS Smith Packaging Hungary


Takács Attila
manager
DS Smith Packaging Hungary

Így született meg a DS Smith innovációja, az R-hullám is, amelyet már hazánkban is gyártanak. Ezt a szebb nyomtatást, könnyebb nyithatóságot, számos konstrukciós és logisztikai előnyt nyújtó újítást az OptiShop programmal azonnal a felhasználhatóság, a megvalósítás gyakorlati példáin keresztül mutatják be vevőiknek.

De ilyen szemlélettel oldotta meg a DS Smith Nyugat-Afrika forróságában a jégkrém-
értékesítés problémáját is. A helyi forgalmazók körében kutatást végeztek, és az időjárás sajátosságait – égető hőség, homokviharok – is figyelembe véve olyan megfizethető, kis súlyú hűtődobozt terveztek és gyártottak, amelyet ma már több mint tízezer árus használ az afrikai kontinensen.

– Kérdéseket teszünk fel, provokáljuk a megszokottat, a kőbe vésettet, hogy új, hatékonyabb, a változó világ igényeit jobban, gyorsabban kiszolgáló megoldásokat kínáljunk vevőinknek. Évente kétszer összegyűlünk a világ minden tájáról, hogy tapasztalatainkat házon belül megosszuk, így helyi vevőink a teljes spektrumból válogathatnak – összegzi az elhangzottakat Takács Attila.(X)

Kapcsolódó cikkeink