Fazekas Sándor: egyre elismertebbek a minőségi magyar borok
Egyre elismertebbek a minőségi magyar borok a bel- és a külföldi fogyasztók körében, mivel minőségük folyamatosan megújul, a tradíciót ötvözik az innovációval, a hagyományt az újdonsággal – hangsúlyozta a földművelésügyi miniszter kedden Budapesten egy szakmai rendezvényen.
Fazekas Sándor a kiváló minőségű magyar vörösborokat ismertető Borkiválóságok könyvének bemutatóján és az ehhez kapcsolódó díjátadón elmondta: a megújulási folyamat jól nyomon követhető a kiadvány kilenc kötetében. A 2016-ban kiválónak minősített vörösborokat tartalmazó könyv átfogó képet ad arról a sokrétű szakmai munkáról, amelyet a magyar borászok végeznek.
Hozzátette: ennek eredményeként nemcsak a borversenyeken érnek el egyre figyelemreméltóbb eredményeket, hanem a bel- és külföldi piacokon is.
Kiss Eliza, a kiemelt borágazati ügyekért felelős miniszteri biztos elmondta, a magyar borágazat utóbbi években tapasztalható fejlődése sok ember közös munkájának, együttműködésének köszönhető. A magyar borok minőségét, ismertségét, piaci lehetőségeit növelő programban az ismert pincészetek és a fiatal, pályájuk kezdetén lévő borászok is megtalálják számításukat.
Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) elnöke hozzáfűzte: a tanács támogatja azt a szakmai törekvést, hogy a magyar borok minél jobb minőségben, minél több piacra jussanak el.
Horkay András, az Országos Borbíráló Bizottság elnöke elmondta: az idei vörösbor-kóstolóra a borászok 274 tételt küldtek be. Hozzátette: a bírálók 143 tételt találtak megfelelőnek arra, hogy a magyar vörösborokat bemutató 2016-os Borkiválósok könyvébe bekerüljenek, közülük 135 kapta meg kiváló minősítést, 8 pedig top kiválóság lett. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A horvát tengerparton is bemutatkoztak a Kárpát-medence borai
Nagyszámú látogatót vonzott az Agrárminisztérium által támogatott és koordinált Kincses…
Tovább olvasom >Magyar borok premierje a Decanterben
A világ legismertebb borászati szaklapja, a Decanter májusi számának 36…
Tovább olvasom >Magyar borok premierje a világ legismertebb borászati szaklapjában
A Decanter májusi számának 36 oldalas speciális melléklete a magyar…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >