Magazin: Ismerős név, megnyerő design

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 05. 25. 07:23

A Dunapro 2015. végén döntött úgy, hogy megújult külsővel és az eddigieknél is hatékonyabb összetétellel ismét bevezeti a Viola mosószereket. Ekkor a termékcsalád első tagjai, a színes és fehér ruhák mosására kifejlesztett mosóporok kerültek újra a boltok polcaira.

– Alapkoncepciónk az volt, hogy noha kínálati oldalon nagy a verseny, a vásárlók örömmel fogadnak majd egy kedvező árfekvésű, minőség tekintetében pedig a nemzetközi márkákkal versenyző, széles mosási szortimentet kínáló márkát. Mivel friss a bevezetés, tendenciát még nem állapíthatunk meg, az viszont világos, hogy nem tévedtünk akkor, amikor a márka újbóli bevezetése mellett döntöttünk – mondja Szvák Eszter a DunaPro brand managere.

Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az óriási árudömping ellenére a tradicionális kereskedelmi láncok örömmel tették ki újra polcaikra a Viola mosóporokat. A Viola márka a régmúltban főleg ezekben az értékesítési csatornákban volt erős, éppen ezért hatalmas sikerként könyvelhetik el, hogy a modern láncok is nyitottak a termékek bevezetésére.

A Viola újbóli bevezetésekor nagy hangsúlyt helyeztek arra, hogy a márka minden fogyasztói igényt kielégítsen, teljes szortimentet kínáljon, miközben megőrzi a nevéhez kapcsolódó pozitív asszociációt. Ezért 2016 februárjában a mosóporok mellett bevezették a folyékony mosószereket is, melyek a fehér és színes szövetek mellett a finom textíliák (gyapjú és selyem) tisztítására kínálnak hatékony megoldást. A termékcsalád hamarosan új tagokkal bővül, megjelennek a polcokon a Viola folteltávolítók is por- és spray-, később pedig folyadékformában.

– Kiemelném még az Ultra családba tartozó tradicionális termékeinket is, az Ultra Bio90 mosókrémet, az Ultra Mosószódát, továbbá a hamarosan újra piacra kerülő Ultra 68 Mosókrémet. Érdekes ugyanis, hogy ezek a klasszikus mosási adalékok újra divatba jönnek annak ellenére, hogy hódítanak a többfunkciós mosószerek – jegyzi meg Szvák Eszter.

A trade-marketing-aktivitásaik mellett idén ATL-kommunikációt is terveznek. Emellett kiemelten fontosnak tartják, hogy „személyesen” is találkozzanak a vevőkkel, ezért eseményszponzorációban is gondolkodnak a közeljövőben.

Szeretjük az öblítőt

Közép-Kelet-Európa öblítőfogyasztásának ranglistáját Magyarország vezeti, 3,4 litert használunk el fejenként évente. A magyarok 60 százaléka minimum három alkalommal mos egy héten, és ehhez több mint 90 százalékuk öblítőt is használ. A régió fogyasztói nagyrészt a kupakot használják a megfelelő öblítő mennyiség meghatározásához. A magyar fogyasztás különlegessége, hogy a régióban kiemelkedő arányban, 30 százalékban a hazai vásárlók nem mérik az elhasznált öblítő mennyiségét, közvetlenül a flakonból öntik a mosógépbe.

Ha a kiszerelések közti különbségeket vizsgáljuk, elkülöníthetünk kis (1 liter alatti), közepes (1 és 2 liter közötti), illetve nagy (2 liter feletti) csomagolásokat. Az értékesítési csatornákat tekintve kiemelt szerep jut a hipermarketeknek és a drogériáknak.

Az öblítő vásárlása általában tudatos, a boltba érkezés előtt megtervezett. A korai döntés alapja a legtöbb esetben a márka, illetve a kívánt kategória. A termék kiválasztásában nagy hangsúlyt kap a láthatóság, ha a vevők azon 20 százalékát vesszük számításba, akiknek ösztönzésre van szüksége a végső döntéshez.

A kategóriára jellemző a kísérletező kedv, amely szoros összefüggésben áll a magas használati aránnyal és a magyar vásárlók illatok iránti szeretetével. Előszeretettel próbálnak ki új illatokat, és 68 százalékuk szeretné még pár nappal a mosás után is érezni az öblítő illatát a tiszta ruhán, 21 százalékuk pedig akkor lenne elégedett, ha az illat két hétig vagy tovább tartana. Saját benyomásaik alapján a valóságban csupán pár órán át vagy maximum pár napig tart az öblítők illata, ezzel óriási kihívás elé állítják a gyártókat.

Parfümös ölelés

Ezen fogyasztói elvárásokra alapozva az Unilever feladata egy nem tolakodó, de kellemes, hosszú ideig tartó aroma megalkotása volt. A mikroméretű illatkapszulák a ruhákra rakódnak öblítés közben, és széttöredeznek mozgás vagy dörzsölés hatására, így a Coccolino öblítőkoncentrátumok fokozatosan engedik ki illatukat és minden típusú ruhaanyagon intenzív illatélményt biztosítanak.

– Körülbelül egy éve vezettük be a Coccolino Creations 3 új változatát, melyek illatát parfümszakértők alkották. Ezek a sárgalonc és szantálfa, oroszlánszáj és pacsuli, illetve indiai rózsa és pézsma. Mindegyik variánsnak, mint a parfümöknek maguknak is, van egy hangsúlyos és egy tartalmas illatkomponense – mondja Csendes Szandra, az Unilever Magyarország Kft. gyakornoka.

A termékek bevezetése alkalmával nagyobb hangsúlyt kapott az online platformokon való megjelenés. Természetesen a hagyományos hirdetési formákat, például a tévészpotokat sem hanyagolták el.

– A social médiának köszönhetően rengeteg pozitív visszajelzés érkezett hozzánk a Coccolino márkával és az új variánsokkal kapcsolatban – árulja el Csendes Szandra.

Új dimenziók az illatélmények terén

A fogyasztók alapvetően két dolgot várnak el az öblítőktől: hosszan tartó illatot és frissességet.

Annak ellenére, hogy a fogyasztók kísérletező kedvűek, a legmagasabb eladási értéket mégis a klasszikus variánsok tudhatják magukénak. A Coccolino Csobbanó Kék, a Lenor Spring, a Silan Fresh Breeze nevű variánsai a legkeresettebb márkák a piac három nagy résztvevőjének palettájáról. A virágos illatok és a jól ismert termékek valószínűleg még sokáig kedvencek maradnak.

A szuperkoncentrált Lenor meghatározó szereplője az öblítőkategóriának. Egyedi, FRESHLOCK™ technológiája mind a 15 izgalmas illatban megtalálható, aminek köszönhetően egyszerre több és gazdagabb illatanyag szabadul fel ruháinkból az érintkezés során azáltal, hogy a kapszulák fokozatosan engedik ki magukból az illatanyagokat. Az alapillatokon felül egyre többen keresik a prémiumvariánsokat is (Parfumelle), főleg azok, akik kifinomultabb illatra, még több frissességre vágynak.

– Azoknak, akik pedig még ennél is többre, igazán jó hírrel szolgálunk. Április 1-től széles körben elérhetőek a Lenor UnstoppablesTM illatgyöngyök, mely úttörő és áttörő innováció a mosáshoz kapcsolódó illatélmény tekintetében – árulja el Boros Anita.

Az új Lenor Unstoppables™ illatgyöngyök új dimenziókat nyitnak a hosszantartó illatélmények terén. Már nem csak a kiteregetett és száradó ruhák illatoznak, de az élmény tovább folytatódik a hajtogatás, vasalás, szekrényben tárolás vagy viselés közben is. Különleges, szilárd összetételének köszönhetően akár kilencszer több illatanyagot tartalmaz a folyékony Lenor öblítőkhöz képest – az illat intenzitását pedig a felhasználó szabályozhatja azáltal, hogy mennyi terméket ad a ruhákhoz a mosás megkezdése előtt.

Sz. A.

Kapcsolódó cikkeink