Nagyot javult az üzleti hangulat az euróövezetben
A vártnál jóval erősebben javult az üzleti hangulat Németországban és az euróövezetben is júniusban a mannheimi ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung) gazdaságkutató intézet felmérése szerint.
A ZEW kedden közölte, hogy a német pénzügyi elemzők következő hat hónapra vonatkozó várakozásait mutató hangulatindex 19,2 pontra emelkedett a májusi 6,4 pontról. A The Wall Street Journal által megkérdezett közgazdászok a hangulat romlására, 5,0 pontos júniusi értékre számítottak.
Az aktuális üzleti környezet megítélése is kedvezőbb a várakozásoknál. Az aktuális állapotot tükröző index értéke 53,1 pontról 54,5 pontra emelkedett, miközben szakértők 53,0 pontra számítottak.
Az adatokat kommentálva Achim Wambach professzor, a ZEW elnöke rámutatott: az üzleti hangulat javulása azt jelenti, hogy a pénzpiaci szakértők bíznak a német gazdaság erejében. Mindazonáltal a külső gazdasági körülmények kihívást jelentenek, bizonytalanságot eredményezett a világgazdasági növekedés gyengesége és leginkább a Nagy-Britannia európai uniós tagságáról június 23-ra kiírt népszavazás.
Az euróövezeti várakozásokat mutató ZEW-hangulatindex is javult: a májusi 16,8 pontról 20,2 pontra nőtt értéke. Szakértők csökkenést, 15,3 pontot vártak. Az aktuális üzleti környezet megítélése romlott: 0,8 ponttal mínusz 10 pontra süllyedt júniusban.
Az ifo gazdaságkutató intézet pénteken közli a júniusra vonatkozó németországi üzleti hangulatindexét, amelynek értéke a várakozások szerint 107,5 pontra csökkent a májusi 107,7 pontról.
A pénzügyi elemzőket megkérdező ZEW-vel szemben az ifo a németországi vállalkozások körében gyűjt adatokat. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Többször használható zacskókat vezet be a Kaufland Németországban
A Kaufland újrahasználható tasakokat vezet be pékárurészlegén Németországban. Az egyenként…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >