NGM: 33 hónapja nő a kiskereskedelmi forgalom
A hazai kiskereskedelmi forgalom 33 hónapja folyamatosan nő – hangsúlyozta Marczinkó Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) kiemelt vállalati kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára az M1 aktuális csatornán szerdán, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataira reagálva.
A KSH szerdai jelentése szerint márciusban a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene a nyers adat szerint 5,5, a naptárhatástól megtisztított adat szerint 4,2 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A helyettes államtitkár kiemelte, az élelmiszerek, a nem élelmiszerjellegű termékek és az üzemanyagok fogyasztása is nőtt.
Marczinkó Zoltán elmondta: számítanak mérséklődésre a kiskereskedelmi forgalom növekedésében, de az év hátralévő részében is bővülni fog a fogyasztás, így a kiskereskedelmi forgalom is.
A helyettes államtitkár úgy fogalmazott, többen dolgoznak Magyarországon, az emberek többet keresnek, több pénzük van, így nem csak napi fogyasztási cikkekre, élelmiszerekre költenek, hanem például üzemanyagra is, többet utaznak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >IMF: minimálisan javultak a világgazdaság idei kilátásai
A Nemzetközi Valutaalap (IMF) szerint összességében minimálisan javultak a világgazdaság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >