Új városi céhek

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 07. 01. 10:07

A bevásárlóutcákon és kerületekben erős harc folyik a kényelmes online vásárlással szemben. A nagy márkák szomszédságában található kis kézműves üzletek olyan fizikai tapasztalatokat és élményeket nyújtanak a fogyasztóknak, amilyent az interneten nem találni. Ezek leginkább középkori céhek utcáira emlékeztetnek. A futurista Thomas Frey szerint a bevásárlóközpontok és nagy kereskedelmi láncok küszködnek, ami főként az online óriások, például, mint az Amazon dominanciájának köszönhető. A J. C. Penney tavaly bejelentette, hogy bezárja az üzletei mintegy 4%-át. Januárban az USA Today számolt be, arról, hogy a Macy’s 36 üzlet bezárását tervezi 2016 során. A sok üzletbezárás miatt a fogyasztóknak kevesebb lehetőségük marad a házon kívüli szórakozási formákra, de emellett felgyülemlett bennük az igény értelmes tapasztalatok szerzésére is.

– Ezen trendek ütközése előrevetíti a következő kiskereskedelmi forradalmat – állítja Frey.

Az új városi „céhek” hiteles alternatívái lehetnek a hagyományos bevásárlóközpontoknak és üzleteknek. Frey rámutat arra, hogy ennek eredményeként a kávéüzletek kiskereskedelmi üzletekké váltak, ahol a legjobb „lógni”. Ezek jelenthetik az úti célt, ahol az emberek nemcsak üzletelnek egymással, de újra kapcsolódni tudnak egymáshoz több emberi szinten is. A középkori értelemben vett kézműves kerületek létrejötte segítheti őket a digitális világ csapdáival szembeni küzdelemben.

Kapcsolódó cikkeink