Magazin: A szárny szárnyakat ad

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 10. 03. 12:17

Egy magyar utazó szerint 40-50 éve az elegánsabb New York-i hentesüzletekben a csirke alsócombját nem adták az állathoz, mert az már hulladéknak számított. Ha igaz is volt, azóta óriásit változott a világ: ma még a különféleképpen elkészített szárnyak is a legkedveltebb fogások közé tartoznak a hamburger- és pizzaláncokban, sőt, számtalan étteremben is. Mindez aligha magyarázható az egészségtrendek, és velük együtt a szárnyashúsok mind népszerűbbé válásával. Hiába nyilatkozták a KFC-lánc amerikai vezetői, hogy 5 év múlva a fogyasztóknak már nem lesz igényük a csontos húsdarabokra (Trade 2013/4), a szárny annyira népszerűvé vált, hogy kisebb és nagyobb étteremláncok egyaránt bevonják azt választékuk fejlesztésébe.

A szarny szarnyakat ad

Ha a kételkedőket más nem győzné meg, hát ott a világ legnagyobb étteremhálózata: a McDonald’s az első félévi tesztidőszak után úgy döntött, az USA-ban étlapjára teszi a csirkeszárnyat: az új „fogást” Mighty Wings néven vezetik be. A kritikusok szerint az íze remek, de az ára is ehhez van mérve. Az augusztus végi korszakos hivatalos bejelentés előtt pár nappal jelent meg a szaksajtóban a hír, hogy egy kisebb lánc, a Brick House Tavern ugyancsak átlépett egy képzeletbeli határt: kacsaszárnyakat kínál vendégeinek (barnacukor alapú csípős szósszal).

Kapcsolódó cikkeink