Magazin: Fel is út! – Hogyan él meg egy magyar pékség III.

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 09. 30. 12:58

Cikksorozatunk harmadik részében azt próbáljuk elemezni, mitől lehet rentábilis egy pékség működése.

A szakemberek szerint ma az átlagos vásárlói kosárérték egy pékségben 250-380 Ft. Általában egy 1000-1300 fős vevőkör eltart egy üzletet, ám az átlagosnál nagyobb méretű, jó helyen kialakított üzlet bérleti díjához ennél jóval nagyobb teljesítményre van szükség, azaz a kosárértéket illetően, mondjuk egy belvárosi pékségben, a fenti összeg duplájában kell gondolkodni. Ez elérhető például a kínálat bővítésével prémium kategóriájú vagy kreatív termékekkel, amelyek – értelemszerűen – az impulzusvásárlásokat is ösztönzik. És hogy mi a kreatív? Egy hazai lánc egyik vidéki nagyvárosunkban működő üzlete például egy hétvégi napon minimum félszáz adag bundáskenyeret értékesít. Ha a cukrászdákban jól eladhatóak a finom pékáruk, miért lenne idegen a pékségek kínálatában néhány cukrászati termék. Emellett az üzletben a termékekhez illő italok lehető legnagyobb választékát kell tartani.

Trend ma Magyarországon a gyökerekhez, hagyományokhoz visszanyúlni, valamint a kommunikációban kihangsúlyozni, hogy a termék magyar. A hagyományokról a „kézzel készült” kézműves termékre asszociálunk, a „kézzel készült” termékről pedig az egyedi minőség jut az eszünkbe. Ha a minőség és a hagyomány mellett a termék még magyar is, akkor jelentős vásárló réteg inkább választja.
Közhelynek tűnik, pedig rendkívül fontos a tudatos működés. Ennek a vásárló számára is kiszámíthatónak kell lennie, azaz, hogy minden nap bejöjjön, tudnia kell, hogy az általa keresett áru az adott napszakban biztosan kapható lesz. Lehetőség szerint a nap minden szakában friss terméket kell kínálni neki – ehhez, ha tetszik, ha nem, a helyben sütötteket kombinálni kell a „melegítettekkel”.

Egy pékség imidzse épülhet kevés (jó!) termékre is, de hosszú távon folyamatosan a fejlesztésben kell gondolkodni.

Pekipar 1

Kapcsolódó cikkeink