Európai Fogyasztók Napja: már készül a magyar fogyasztóvédelmi törvény
Az európai gazdasági és szociális bizottság új irányelveket készít a vásárlók védelmére. Bár éles társadalmi vita folyik az elvek meghatározásáról, abban a legtöbb szervezet egyetért, hogy a határon átnyúló vásárlások növelése érdekében meg kell erősíteni a fogyasztói jogokat.
Nemzeti szinten is fontos kérdés a fogyasztóvédelem, ezért nemsokára megszületik az új magyar fogyasztóvédelmi törvény – közölte tegnap az európai fogyasztók napja megnyitóján Szatmáry Kristóf nemzetgazdasági államtitkár. A törvénytervezet kitér majd a civilszervezetek megerősítésére, a tudatos fogyasztók nevelésére és a vállalkozók képzésére is
Az Európai Unió egyik alapelve az áruk és szolgáltatások szabad áramlása, ami még mindig nem valósult meg teljesen.
„A nemzeti szerződéses jogszabályok nem teszik lehetővé az unióban a teljes belső piac működését” – mondta az európai fogyasztók napján Pareskevi Michou, az Európai Bizottság Jogérvényesülési Főigazgatóságának vezetője. Emellett az eltérő áfarendszer, a nyelvi nehézségek, az elektronikus úton történő számlázás, a kereskedők és fogyasztók jogi ismereteinek hiánya is akadályozza a határokon átnyúló kereskedelmet. Sok esetben a polgárok azért nem választják az egyébként sokszor olcsóbb külhoni termékeket, mert nincsenek tisztában azzal, milyen garanciák illetik meg őket külföldi vásárlásukkor. Ezért egységes, úgynevezett opcionális szerkezet létrehozását tervezi az unió, amelyet minden tagállam tetszés szerint beilleszthet saját jogrendszerébe.
A tervezet célja a fogyasztók fokozott védelme, a jogszabályi környezet egyszerűsítése és a határokon átnyúló kereskedelem élénkítése. Hans Schulte-Nölke az Európai Jogi Tudományok Intézete képviseletében javaslatot tett egy kék pontos minőségi rendszer bevezetésére, amely egyfajta biztosítékként szolgálna mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. Fatma Sahin, az EuroCommerce tanácsadója elmondta, hogy ez a rendszer csak akkor lehet jó, ha ösztönzően hat a kereskedőkre és a fogyasztókra egyaránt, valamint ha nem ró újabb terheket a vállalkozásokra – írja a magyarhirlap.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >