Mindenszentek az akciós újságokban

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 10. 28. 12:17

A Mindenszentek közeledtével az akciós újságokban is megjelentek az ünnephez kapcsolódó termékek. A leaflet monitoring adatbázis több szempontból is megvizsgálta a témával foglalkozó októberi akciós újságokat. A nagy kereskedelmi láncok általában csupán egy-egy oldalt szentelnek ennek a témának az akciós újságaikban. Egyedül az Auchan 2011.10.14-től érvényes akciós kiadványa tartalmazott négy oldalas Halottak napi részt – derül ki a Hiper-Com felméréséből.

Idehaza csak a Spar csoport akciós újságának borítóján szerepeltek mécsesek, ellentétben a külföldi gyakorlattal, ahol sokszor már a címlap is felhívja a figyelmet az ünnep közeledtére.

Az ünnepre vonatkozó első akció a Pennynél jelent meg a 2011.10.06-tól érvényes kiadványban. A termékek széles választékával találkozhattunk az akciós újságokban a gyertyáktól kezdve, a virágokon át, egészen a kerámia dekorációig. A legolcsóbban műanyag mécsest a Cora-ban lehetett megvenni 49 Ft-ért, míg ugyan
ez a termék a Sparban már 59 Ft-ba, a Metroban pedig 60 Ft-ba került. Az akciós újságok legdrágább terméke a Led gyertyás piros mécses volt, amelyet az Aldiban lehetett megvásárolni 649 Ft-ért.

Elemzésünk azt is megmutatta, hogy hazánkban is egyre népszerűbbé válik a Halloween, mivel egyre több akciós újságban jelent meg ehhez az amerikai ünnephez kapcsolódó termék. Általában a Mindenszentekhez kapcsolódó termékekkel egy oldalon szerepelnek ezek a termékek, de például a Lidl „Haláli árak a Lidl-ben” címmel egy egész oldalt szentelt a témának a 2011.10.13-15 között érvényes kiadványukban.

Kapcsolódó cikkeink