Nielsen: jövőre bővülhet az internetezésre használt eszközök köre
Tízből nyolc magyar Internet-használó első sorban otthoni számítógépén szokott felmenni a világhálóra. Ugyanezt netező honfitársaink 8-8 százaléka első sorban munkahelyén teszi vagy máshol fér hozzá komputerhez. Ez nagyjából megfelel huszonnyolc európai ország átlagának. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat nemzetközi internetes felmérése.
Tízből hét magyar Internet-használó otthoni számítógépén naponta egynél többször is felment a világhálóra, a megkérdezés előtti 30 nap során. Ugyanerre minden harmadik honfitársunk munkahelyi komputerét használta. Ezek az arányok szintén megfelelnek huszonnyolc európai ország átlagának.
További eszközöknél már eltérnek a mutatók. Magyarországon harmadik leggyakoribb említést a más számítógéppel történt internetezés kapta, a válaszadók 15 százaléka részéről. Viszont a felmérésben részt vett európai internetezők mutatója 31 százalék, a megelőző 30 napra vonatkozóan.
Utána az internetezésre naponta többször használt eszközök rangsorában Magyarországon a mobil telefon következik 5 százalékos említéssel, majd az otthoni tévé-készülék 4 százalékkal. Itt az európai átlag 9, illetve 5 százalék.
Ami az Internet-hozzáférés következő tizenkét hónapra tervezett eszközeit illeti: Ahogyan szerte Európában, úgy Magyarországon is várhatóan tovább erősödik a számítógépek nagy szerepe. Ugyanakkor minden negyedik magyar válaszadó valószínűsíti a web használatát mobil telefonnal. További 11-11 százalék otthoni tévé-készülékén, illetve – mobil telefont kivéve – valamely hordozható eszközzel (például iPod Touch, PSP) tervezi használni a világhálót. Az otthoni video játék rendszerek, mint például Playstation 3 vagy Xbox 360 mutatója 10 százalék hazánkban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >