Szlovák kiskereskedelem: tájékoztató, hogy a termék hány százaléka hazai
Szlovákiában a kiskereskedelmi láncokat arra kötelezték, hogy tájékoztassák a vásárlókat termékeik eredetéről: az ezt tartalmazó táblákat a boltok bejáratán kell elhelyezni.
2013 Február 5-én, a szlovák parlament elfogadott egy törvényjavaslatot, amely szükségessé tenné hogy a kiskereskedelmi az üzletbejáratokon, továbbá online platformjaikon jelezzék, kínált áruik hány százalékos arányban készültek Szlovákiában.
A ceeretail.com értesülése alapján, a törvény szerint, a láncoknak azt is igazolnia kell – a bejáratokon és a honlapon egyaránt – hogy melyik az az öt ország, ahonnan a termékeik többségében származnak.
A jogi rendelkezés azokra a nagy kiskereskedelmi hálózatokra vonatkozik, amelyek éves forgalma meghaladja a 10 millió eurót. Ugyanakkor a kisebb üzletláncoknak évente kétszer tájékoztatniuk kell a mezőgazdasági minisztériumot arról, hogy értékesített termékeik arányaiban mely országokból származnak. (marketinginfo.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >