A webáruházak többségének jól ment tavaly
2009-ben a megkérdezett webáruházak 18 százalékának csökkent a forgalma az előző évhez képest – derül ki a WebShop-Experts Kft. felméréséből . A többség forgalma tehát stagnált vagy növekedett.
Azok az áruház-tulajdonosok, akik a fejlesztés mellett döntöttek – legyen az kismértékű vagy egészen drasztikus átalakítás – legalább 9 százalékos növekedést realizálhattak a forgalmukban.
Az áruház életkora és a konverziós ráta összefüggésével kapcsolatban sokan azt gondolnák, hogy minél idősebb az áruház, annál magasabb a konverziós rátája. Állításukat a felmérésből kapott adatok alá is támasztják, ám a képet árnyalja, hogy koránt sem olyan nagy a különbség, mint azt gondolni lehetne: a legfiatalabb és a legidősebb áruházak átlagos konverziós rátája közti különbség ugyanis „ledolgozható”, hiszen mindössze 0,36 százalékról van szó.
A tranzakciós értékek már nem ilyen közeliek: az egyéves vagy annál fiatalabb áruházak átlagos tranzakciós értéke feleakkora, mint az öt évnél idősebbeké. Előbbiek esetén ez az érték 15 472, míg utóbbiak esetén 31 894 forint. Úgy tűnik tehát, hogy a hosszabb ideje az e-kereskedelmi színtéren működő áruházak nagyobb bizalmat élveznek a vevők részéről, hiszen többet is hagynak a kasszánál. Ez a tendencia igazolódik az átlagos napi látogatottságot illetően is, hiszen az 5 éves vagy annál idősebb áruházak négyszer annyi látogatót tudhatnak magukénak, mint a legfiatalabbak – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >